zr-7 EFI pytanie.

zr-7 EFI pytanie.

Postautor: mrozo666 » 18 lut 2017, 17:33

Witam

Mam pytanie. Zastanawiał się kiedyś ktoś żeby przerobić swoją zr-7 na wtrysk?
Myślałem o wtrysku razem z osprzętem od z750. Tylko ciekawi mnie poco jest czujnik położenia wałka rozrządu?
W zr-7 takiego nie ma. Trigger impulsatora powinien pasować z z750 bez przerabiania. Do tego komputer, cewki,
listwa wtryskowa z pompą, jakaś rzeźba w wiązce...
Jak myślicie na szanse to działać?? bez czujnika położenia wałka rozrządu? :D :D :D
mrozo666
Podawacz śrubek
 
Posty: 24
Rejestracja: 17 lut 2017, 18:04
imię: Rafał
miejscowosc: śląsk

Re: zr-7 EFI pytanie.

Postautor: Ptaku » 18 lut 2017, 19:22

Wydaje mi się że to rzeźba bez sensu, masę kombinowania , dłubania, kosztów a i tak jest mała szansa że to będzie działało jak należy. Chyba prościej się przesiąść na Zeta ;)

Wysłane z Tapatalka
Awatar użytkownika
Ptaku
Motocyklista
 
Posty: 518
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:49
Lokalizacja: Śląsk
imię: Marcin
miejscowosc: Oberlazisk
garnek: N86

Re: zr-7 EFI pytanie.

Postautor: zimon143 » 19 lut 2017, 0:22

Bez czujnika położenia wałka raczej ci to nie będzie działało, jeszcze pewnie wymagana sonda lambda. Wydaje mi się, że tak jak napisał Ptaku gra nie warta świeczki. Ingerencja w moto to nie będzie rzeźbienie tylko całkowita przebudowa silnika i elektryki.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 417
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: zr-7 EFI pytanie.

Postautor: mrozo666 » 19 lut 2017, 10:03

Masę dłubania... I oto chyba własnie chodzi! :D
Wiem że najprościej sie przesiąść na inny.
Wiem że stare olejakli gsx-r przerabiają na wtryski wieć z zr-7 nie powinno być aż tak źle..
Tylko dalej nie wiem za co odpowiada ten czujnik wałka :(
mrozo666
Podawacz śrubek
 
Posty: 24
Rejestracja: 17 lut 2017, 18:04
imię: Rafał
miejscowosc: śląsk

Re: zr-7 EFI pytanie.

Postautor: zimon143 » 19 lut 2017, 10:50

Ok, widze, że to projekt ambicjonalny :mrgreen:

Jeśli chodzi o czujnik położenia wału to jeśli dobrze pamiętam to odpowiada za przekazywanie informacji o prędkości obrotowej silnika, czyli podstawa przy wtrysku. Bez tego raczej możesz zapomnieć o równej pracy silnika i podejrzewam o wolnych obrotach.
Samo przerzucenie listwy wtryskowej to chyba nie wszystko, gaźniki też byś chyba musiał wymienić, potrzebujesz na pewno coś takiego jak czujnik położenia przepustnicy itd. Dobrze to przemyśl.
Michnikami nie jesteśmy ale na pewno każdy jakąś swoją wiedzę dołoży i w miarę możliwości pomoże.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 417
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: zr-7 EFI pytanie.

Postautor: mrozo666 » 19 lut 2017, 11:08

Własnie myślałem o przełożeniu całej listwy z wtryskami przepustnicami i czujnikami od z750.
Jak wogóle by ten projekt ruszył to dopiero na zime:) teraz trzeba na czymś przez sezon polatać :)
Musze bardziej obeznac sie w temacie :)
mrozo666
Podawacz śrubek
 
Posty: 24
Rejestracja: 17 lut 2017, 18:04
imię: Rafał
miejscowosc: śląsk

Re: zr-7 EFI pytanie.

Postautor: kosteg » 21 lut 2017, 11:32

Czujnik na wale odpowiada za kat wyprzedzenia zapłonu dopbierany przez kompa.

Przeniesienie całości z osprzętem z zeta ma szansę na powodzenie tylko dokonując przeróbek tak aby w 100% odpowiadały pierwotnemu środowisku. Jeśli chcesz robić adaptacje na jakieś impulsatory czy inne podobne to raczej nie pogonisz tego na oryginalnym kompie z zeta i trzeba by jakiegoś tuningowego pełni programowanego poszukać.

Nie ma jednak cudów nei do zrobienia :D
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 371
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Re: zr-7 EFI pytanie.

Postautor: mrozo666 » 21 lut 2017, 14:12

Własnie..
Emu jest strasznie drogi.. nie dam 2500 za komputer :D
Jest jeszcze wynalazek jak easyecu micro. kosztuje 850 zł. Jest w pełni programowalny.
I do tego ma wbudowany map sensor:) To przy okazji była by mozliwość poźniejszych modyfikacji.. TURBO?
mrozo666
Podawacz śrubek
 
Posty: 24
Rejestracja: 17 lut 2017, 18:04
imię: Rafał
miejscowosc: śląsk

Re: zr-7 EFI pytanie.

Postautor: mrozo666 » 21 lut 2017, 14:13

mrozo666
Podawacz śrubek
 
Posty: 24
Rejestracja: 17 lut 2017, 18:04
imię: Rafał
miejscowosc: śląsk

Re: zr-7 EFI pytanie.

Postautor: kosteg » 21 lut 2017, 19:56

Kosztowo dalej słabo. Dorobienie kolektora pod wtryski, wtryski, przepustnice, okablowanie... Poszukaj rozbitego z750 i przeszczep całość. Wyjdzie taniej i łatwiej. Wiem - serce nie to samo (tam już woda chłodzi) ale to moim zdaniem jedyna słuszna droga.
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 371
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Następna

Wróć do Modyfikacje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron