Strona 1 z 1

Przewody hamulcowe - stalowy oplot

Post: 01 gru 2014, 23:03
autor: zimon143
Zdecydowałem się na wymianę standardowych przewodów hamulcowych na stalowy oplot chyba marki HEL, chciałbym kupić przewody zimą i na wiosnę je wymienić. I tu pojawia się mały dylemat i prośba do was o pinię.
1. Przewody można kupić w dwóch opcjach (poniżej układy w formie graficznej):
układ S - standardowo 3 przewody, pompa-rozdzielacz + 2x rozdzielacz-zacisk,
układ F - dwa przewody bezpośrednio od pompy do zacisków.
I tu moje pytanie czy ma to jakikolwiek wpływ na walory użytkowe czy skuteczność. Różnica oczywiście jest w cenie dwa przewody to 299,- zł a trzy przewody 399,- zł.

2. Czy jest sens kupować też oplot na tył pomijając walory wizualne (osobiście używam tylnego hamulca).

Podzielcie się waszymi doświadczeniami/przemyśleniami.

Re: Przewody hamulcowe - stalowy oplot

Post: 02 gru 2014, 7:49
autor: DeFi
Ja miałem założony układ F - 2 przewody wychodzące z pompy.
Z walorów użytkowych - na pewno łatwiej odpowietrzyć układ F od układu S.

Opcji na tył raczej nie ma sensu brać. Co prawda ja zakupiłem przez przypadek, ale wg mnie było to niepotrzebne.

Minusy
Łatwiej zblokować koło.
dodatkowy koszt
Plusy
Można śmiało założyć tańsze klocki hamulcowe, co przez dłuższy okres czasu może spowodować, że zakup się zwróci.
Wcześniej zakładałem na tył klocki typu HH (EBC HH ok 120 zł). Po zmianie przewodu zdecydowałem się na klocki NHC Standard (55 zł)

Re: Przewody hamulcowe - stalowy oplot

Post: 02 gru 2014, 13:44
autor: Tomaszek
Ja mam układ S. Nie zauważyłem problemów z odpowietrzaniem. Wydaje mi się że im mniej płynu w układzie tum lepiej. Mniej płynu mniejsza ściśliwość - szybsza reakcja klocków, ale w takim motocyklu raczej nie ma to większego znaczenia.
Na Twoim miejscu wybrałbym układ F - tańszy
Tył też zostawiłbym fabryczny.

Re: Przewody hamulcowe - stalowy oplot

Post: 02 gru 2014, 23:37
autor: zimon143
Nad tyłem mocno się zastanawiam, ale chyba bardziej z powodów wizualnych niż praktycznych. Znalazłem też ofertę dosyć korzystną cenowo, w porównaniu do standardowych, dwa na przód + tył: http://sklep.fireblade.pl/przewody-hamu ... -p193.html

DeFi a czy przy wymianie przewodów wymontowałeś trójnik czy zostawiłeś go na miejscu?

Apropo tylnych klocków to u mnie sprawa wygląda ciekawie, bo poprzedni właściciele musieli sporo korzystać z tylnego hamulca. Tył jest już do wymiany bo tarcza jest zjechana poniżej minimum a przód ma jeszcze 0,2 mm do limitu.

Re: Przewody hamulcowe - stalowy oplot

Post: 03 gru 2014, 15:03
autor: DeFi
Ja trójnik zostawiłem. Wkręciłem tylko śruby z obu stron by jakoś go zabezpieczyć.