Gymkhana

Gymkhana

Postautor: DeFi » 28 cze 2015, 19:50

Żeby wystartować w Gymkhanie nie potrzeba chyba żadnych środków. Trzeba aby się zarejestrować i dojechać na tor.
Może kiedyś, jak się bardziej wprawię w manewrowanie FJR na ciasnych nawrotach, przejadę się na Gymkhane.
Z ciekawości będę sobie robił na bieżąco sprawdzian na GP8 - 5 ósemek na czas :)
W ostatniej rundzie we Wrocławiu najlepszy wynik miał gość na CBR 600 - 28 sekund
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 -> Yamaha FJR 1300 '01
Awatar użytkownika
DeFi
Administrator
 
Posty: 426
Rejestracja: 06 maja 2014, 16:52
Lokalizacja: Września
imię: Rafał
miejscowosc: Września
garnek: LS2

Re: FuJaRa DeFiego :)

Postautor: Jaku » 29 cze 2015, 13:08

Szczerze, to fjrek nie widzę na takich zawodach.. Motocykl za duży i ciężki. Nie mówię, że się nie da ale w porównaniu do np. takiej seryjnej hornetki to nie ma szans, nie mówiąc już o motocyklach modyfikowanych pod te zawody.
Awatar użytkownika
Jaku
Motocyklista
 
Posty: 283
Rejestracja: 07 maja 2014, 12:49
miejscowosc: K-ce
garnek: HJC IS-17

Re: FuJaRa DeFiego :)

Postautor: DeFi » 29 cze 2015, 16:02

Ja nie mówię o wystartowaniu z zamiarem wygranej, ale aby się sprawdzić i podszkolić własne umiejętności.

A tak na marginesie, to do gymkhany dopuszczony jest tylko motocykl sprawny technicznie (w świetle obowiązujących przepisów) i z oponami drogowymi (sliki i inne modyfikacje są niedozwolone).
To nie wyścigi czy stunt, że motocykle są przerabiane. Można oczywiście pobawić się z wyważeniem i wagą, ale motocykl musi być dopuszczony do ruchu ulicznego.

SPECYFIKACJA MOTOCYKLA
1. Motocykl biorący udział w Gymkhana GP musi być:
• zarejestrowany,
• technicznie sprawny,
• posiadać ważne ubezpieczenie OC,
• wyposażony w opony homologowane do poruszania się po drogach publicznych (zabronione jest
korzystanie z opon sportowych typu slick, wet, rain, itp.)
2. Z motocykla można zdemontować kierunkowskazy, lusterka oraz rejestrację.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z imprezy motocykla, który:
• według jego opinii nie będzie spełniał wymagań określonych w niniejszym regulaminie,
• w sposób rażący będzie przekraczał normy głośności,
• będzie posiadał jakiekolwiek wycieki oleju, paliwa, bądź innych płynów.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 -> Yamaha FJR 1300 '01
Awatar użytkownika
DeFi
Administrator
 
Posty: 426
Rejestracja: 06 maja 2014, 16:52
Lokalizacja: Września
imię: Rafał
miejscowosc: Września
garnek: LS2

Re: FuJaRa DeFiego :)

Postautor: Jaku » 29 cze 2015, 17:15

Słyszałem, że lepsze są moto mniejszych pojemności co raczej chyba przemawiałoby ze względu zwrotność. Mam znajomego który startuje w tychże zawodach i muszę go popytać, może też coś podpowie praktycznie :)
Awatar użytkownika
Jaku
Motocyklista
 
Posty: 283
Rejestracja: 07 maja 2014, 12:49
miejscowosc: K-ce
garnek: HJC IS-17

Re: FuJaRa DeFiego :)

Postautor: zimon143 » 29 cze 2015, 21:26

Tak mi się wydaje że prowadzicie rozmowę na całkowicie różnych płaszczyznach ;)
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 416
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: FuJaRa DeFiego :)

Postautor: Jaku » 30 cze 2015, 6:43

A mi się wydaje, że Ci się wydaje :D
Awatar użytkownika
Jaku
Motocyklista
 
Posty: 283
Rejestracja: 07 maja 2014, 12:49
miejscowosc: K-ce
garnek: HJC IS-17

Re: FuJaRa DeFiego :)

Postautor: DeFi » 30 cze 2015, 7:36

Podzielam zdanie co do poręczności. Mniejszą masą łatwiej manewrować.
Aczkolwiek ta droga prowadzi do przygotowań pod dany sport. A mnie chodzi jedynie o sprawdzenie własnych umiejętności.


Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 -> Yamaha FJR 1300 '01
Awatar użytkownika
DeFi
Administrator
 
Posty: 426
Rejestracja: 06 maja 2014, 16:52
Lokalizacja: Września
imię: Rafał
miejscowosc: Września
garnek: LS2

Re: FuJaRa DeFiego :)

Postautor: Jaku » 30 cze 2015, 9:22

"Przygotowanie techniczne motocykli.
Organizatorzy zawodów nie limitują ani pojemności, ani typów motocykli na których startują zawodnicy. Na zawodach można zatem zobaczyć motocyklistów pokonujących trasę na maszynach takich jak enduro, supermoto, a nawet na chopperach. Jednak najlepiej w Gymkhanie radzą sobie motocykle typu naked. Niewielkie rozmiary i masa motocykla ułatawiają pokonanie ciasnych zakrętów, więc maszyny o niewielkich pojemnościach (250cm2) mają często znaczną przewagę nad większymi, szczególnie na krótkich ciasnych torach, które pokonuje się w czasie poniżej minuty. Z kolei jeśli tor zawiera nieco dłuższe proste odcinki pomiędzy skrętami, bardziej doświadczeni zawodnicy efektywniej pokonają taką trasę na motocyklach o nieco większej pojemności (500-600 cm2) których lepsze odejście daje przewagę na odcinkach prostych.
Można znacznie poprawić uzyskiwane wyniki, odpowiednio modyfikując i regulując motocykl. Do najczęstszych przeróbek należą: podniesienie kierownicy, wymiana przedniej i/lub tylnej zębatki w celu zwiększenia przyspieszenia, podniesienie setów, aby nie trzeć nimi o asfalt w złożeniu, usunięcie elementów w celu obniżenia masy. Większość zawodników wyposaża swoje motocykle w gmole lub klatki ochraniające silnik i nogi zawodnika podczas upadków na asfalt."
Awatar użytkownika
Jaku
Motocyklista
 
Posty: 283
Rejestracja: 07 maja 2014, 12:49
miejscowosc: K-ce
garnek: HJC IS-17

Re: FuJaRa DeFiego :)

Postautor: Ptaku » 30 cze 2015, 10:17

Podnosić swoje umiejętności można na każdym motocyklu, powiedziałbym nawet że należy :)
Ale jeśli chodzi o udział w Gymkhanie i rywalizację z innymi to lekki naked zmodyfikowany pod tę konkurencję będzie pozwalał osiągać najlepsze wyniki, nie mam co do tego wątpliwości.

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Ptaku
Motocyklista
 
Posty: 518
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:49
Lokalizacja: Śląsk
imię: Marcin
miejscowosc: Oberlazisk
garnek: N86

Re: FuJaRa DeFiego :)

Postautor: DeFi » 30 cze 2015, 17:50

Zgadzam się z wami we wszystkim, co piszecie.

Aczkolwiek mnie osobiście nie w głowie rywalizacja z lekkimi nakedami, ale szlifowanie umiejętności.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 -> Yamaha FJR 1300 '01
Awatar użytkownika
DeFi
Administrator
 
Posty: 426
Rejestracja: 06 maja 2014, 16:52
Lokalizacja: Września
imię: Rafał
miejscowosc: Września
garnek: LS2

Następna

Wróć do Technika Jazdy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron