Strona 1 z 4

Gymkhana

Post: 28 cze 2015, 19:50
autor: DeFi
Żeby wystartować w Gymkhanie nie potrzeba chyba żadnych środków. Trzeba aby się zarejestrować i dojechać na tor.
Może kiedyś, jak się bardziej wprawię w manewrowanie FJR na ciasnych nawrotach, przejadę się na Gymkhane.
Z ciekawości będę sobie robił na bieżąco sprawdzian na GP8 - 5 ósemek na czas :)
W ostatniej rundzie we Wrocławiu najlepszy wynik miał gość na CBR 600 - 28 sekund

Re: FuJaRa DeFiego :)

Post: 29 cze 2015, 13:08
autor: Jaku
Szczerze, to fjrek nie widzę na takich zawodach.. Motocykl za duży i ciężki. Nie mówię, że się nie da ale w porównaniu do np. takiej seryjnej hornetki to nie ma szans, nie mówiąc już o motocyklach modyfikowanych pod te zawody.

Re: FuJaRa DeFiego :)

Post: 29 cze 2015, 16:02
autor: DeFi
Ja nie mówię o wystartowaniu z zamiarem wygranej, ale aby się sprawdzić i podszkolić własne umiejętności.

A tak na marginesie, to do gymkhany dopuszczony jest tylko motocykl sprawny technicznie (w świetle obowiązujących przepisów) i z oponami drogowymi (sliki i inne modyfikacje są niedozwolone).
To nie wyścigi czy stunt, że motocykle są przerabiane. Można oczywiście pobawić się z wyważeniem i wagą, ale motocykl musi być dopuszczony do ruchu ulicznego.

SPECYFIKACJA MOTOCYKLA
1. Motocykl biorący udział w Gymkhana GP musi być:
• zarejestrowany,
• technicznie sprawny,
• posiadać ważne ubezpieczenie OC,
• wyposażony w opony homologowane do poruszania się po drogach publicznych (zabronione jest
korzystanie z opon sportowych typu slick, wet, rain, itp.)
2. Z motocykla można zdemontować kierunkowskazy, lusterka oraz rejestrację.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z imprezy motocykla, który:
• według jego opinii nie będzie spełniał wymagań określonych w niniejszym regulaminie,
• w sposób rażący będzie przekraczał normy głośności,
• będzie posiadał jakiekolwiek wycieki oleju, paliwa, bądź innych płynów.

Re: FuJaRa DeFiego :)

Post: 29 cze 2015, 17:15
autor: Jaku
Słyszałem, że lepsze są moto mniejszych pojemności co raczej chyba przemawiałoby ze względu zwrotność. Mam znajomego który startuje w tychże zawodach i muszę go popytać, może też coś podpowie praktycznie :)

Re: FuJaRa DeFiego :)

Post: 29 cze 2015, 21:26
autor: zimon143
Tak mi się wydaje że prowadzicie rozmowę na całkowicie różnych płaszczyznach ;)

Re: FuJaRa DeFiego :)

Post: 30 cze 2015, 6:43
autor: Jaku
A mi się wydaje, że Ci się wydaje :D

Re: FuJaRa DeFiego :)

Post: 30 cze 2015, 7:36
autor: DeFi
Podzielam zdanie co do poręczności. Mniejszą masą łatwiej manewrować.
Aczkolwiek ta droga prowadzi do przygotowań pod dany sport. A mnie chodzi jedynie o sprawdzenie własnych umiejętności.



Re: FuJaRa DeFiego :)

Post: 30 cze 2015, 9:22
autor: Jaku
"Przygotowanie techniczne motocykli.
Organizatorzy zawodów nie limitują ani pojemności, ani typów motocykli na których startują zawodnicy. Na zawodach można zatem zobaczyć motocyklistów pokonujących trasę na maszynach takich jak enduro, supermoto, a nawet na chopperach. Jednak najlepiej w Gymkhanie radzą sobie motocykle typu naked. Niewielkie rozmiary i masa motocykla ułatawiają pokonanie ciasnych zakrętów, więc maszyny o niewielkich pojemnościach (250cm2) mają często znaczną przewagę nad większymi, szczególnie na krótkich ciasnych torach, które pokonuje się w czasie poniżej minuty. Z kolei jeśli tor zawiera nieco dłuższe proste odcinki pomiędzy skrętami, bardziej doświadczeni zawodnicy efektywniej pokonają taką trasę na motocyklach o nieco większej pojemności (500-600 cm2) których lepsze odejście daje przewagę na odcinkach prostych.
Można znacznie poprawić uzyskiwane wyniki, odpowiednio modyfikując i regulując motocykl. Do najczęstszych przeróbek należą: podniesienie kierownicy, wymiana przedniej i/lub tylnej zębatki w celu zwiększenia przyspieszenia, podniesienie setów, aby nie trzeć nimi o asfalt w złożeniu, usunięcie elementów w celu obniżenia masy. Większość zawodników wyposaża swoje motocykle w gmole lub klatki ochraniające silnik i nogi zawodnika podczas upadków na asfalt."

Re: FuJaRa DeFiego :)

Post: 30 cze 2015, 10:17
autor: Ptaku
Podnosić swoje umiejętności można na każdym motocyklu, powiedziałbym nawet że należy :)
Ale jeśli chodzi o udział w Gymkhanie i rywalizację z innymi to lekki naked zmodyfikowany pod tę konkurencję będzie pozwalał osiągać najlepsze wyniki, nie mam co do tego wątpliwości.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Re: FuJaRa DeFiego :)

Post: 30 cze 2015, 17:50
autor: DeFi
Zgadzam się z wami we wszystkim, co piszecie.

Aczkolwiek mnie osobiście nie w głowie rywalizacja z lekkimi nakedami, ale szlifowanie umiejętności.