Moto GP vs Kawasaki

czyli rozmowy o niczym

Moto GP vs Kawasaki

Postautor: zimon143 » 18 sty 2015, 20:44

Nie wiem czy ktoś z was śledzi poczynania producentów i zawodników w serii Moto GP, ale ostatnio natknąłem się na artykuł, z którego można wnioskować, że Kawasaki może powrócić do tej serii wyścigowej. Może zbudują bądź już zbudowali prototypową maszynę np na bazie H2?

http://motosp.pl/motogp/50817/50817/

Od sezonu 2015 startuje trójka z japońskich producentów + dwóch włoskich producentów Ducati i od tego roku również Aprillia, brakuje jak dla mnie tylko Kawy. Od sezonu 2016 ma wejść z zespołem fabrycznym KTM.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 416
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: Moto GP vs Kawasaki

Postautor: Ptaku » 19 sty 2015, 0:05

Jakoś do tej pory nie śledziłem, no może czasem jakiś wyścig w urywkach obejrzałem, ale tak się przymierzam żeby od nowego sezonu zacząć oglądać. Wiadomo już coś gdzie będą transmisje ? Może się kiedyś zgadamy na wspólne oglądanie to mnie w zawiłości wprowadzisz :D
Awatar użytkownika
Ptaku
Motocyklista
 
Posty: 518
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:49
Lokalizacja: Śląsk
imię: Marcin
miejscowosc: Oberlazisk
garnek: N86

Re: Moto GP vs Kawasaki

Postautor: zimon143 » 19 sty 2015, 20:51

Nie widzę problemu, pewnie będzie wesoło :D
Ja oglądam gdzie się da, niestety korzystam tylko z tego co da się z powietrza za free obejrzeć.
Do tej pory transmisje na żywo w większości leciały na Polsat Sport News, ale umieli zaskoczyć niemiło i zakodować na Polsat Sport Extra. Wtedy jak się da to zostaje net.

A sezon zapowiada się bardzo ciekawie.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 416
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: Moto GP vs Kawasaki

Postautor: zimon143 » 29 mar 2015, 22:10

No i zaczęło się :mrgreen:

Dzisiaj odbył się pierwszy wyścig MotoGP w sezonie 2015. Wyścig w Katarze wygrał "profesor" toru czyli Valentino Rossi na motocyklu Yamaha YZR-M1. Powiem tylko tyle, że dawno nie czułem takich emocji. Walka była niesamowita i zaciekła od startu do mety. Typowani na faworytów kierowcy Hondy całkowicie dali dzisiaj ciała a widowisko stworzyli głównie kierowcy Yamahy i Ducati. Włoska stajnie przygotowała na ten sezon całkowicie nowy motocykle i przebojem weszli do czołówki. Dodam oczywiści że moim faworytem jest Rossi.
Poniżej ostateczna klasyfikacja wyścigu MotoGP o GP Kataru:

1. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 42m 35.717s
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 42m 35.891s
3. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 42m 37.967s
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 42m 38.424s
5. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42m 42.753s
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42m 46.472s
7. Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 42m 48.101s
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 42m 48.631s
9. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 42m 48.748s
10. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) 42m 53.152s
11. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 42m 55.618s
12. Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 43m 0.149s
13. Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 43m 7.749s
14. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 43m 9.180s
15. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 43m 9.342s
16. Stefan Bradl GER Athina Forward Racing (Forward Yamaha) 43m 9.661s
17. Nicky Hayden USA Aspar (RC213V-RS) 43m 14.687s
18. Eugene Laverty IRL Aspar (RC213V-RS)* 43m 22.287s
19. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 43m 34.928s
20. Alex De Angelis RSM Octo IodaRacing (ART) 43m 50.698s
21. Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 44m 23.860s
22. Loris Baz FRA Athina Forward Racing (Forward Yamaha)* +3 okr.
Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) DNF
Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* DNF
Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) DNF
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 416
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: Moto GP vs Kawasaki

Postautor: DeFi » 30 mar 2015, 0:16

Oglądałem końcówkę. To co pokazał Rossi to istny majstersztyk.

Co do Ducati, to komentatorzy szybko wprowadzili mnie w temat. Zespół dostał sporo udogodnień, by powrócić do MotoGP. Coś z większą ilością paliwa, silników na sezon i coś z oponami ale nie wiem dokładnie co.
Inne teamy mają problem, bo motocykle same w sobie są szybkie. Na prostych łykają konkurencję z palcem w d....

Ciekawe od którego sezonu Kawasaki wejdzie z H2R do wyścigów, o ile taki motocykl może wziąć udział w MotoGP. Nie wiem czy kompresor jest dozwolony.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 -> Yamaha FJR 1300 '01
Awatar użytkownika
DeFi
Administrator
 
Posty: 426
Rejestracja: 06 maja 2014, 16:52
Lokalizacja: Września
imię: Rafał
miejscowosc: Września
garnek: LS2

Re: Moto GP vs Kawasaki

Postautor: zimon143 » 30 mar 2015, 16:21

Zastanawialiśmy się właśnie z Marcinem czy H2 mogłoby wejść do stawki, ale wydaje mi się że będzie ciężko bo wszystkie maszyny są wolnossące.

Odnośnie przywilejów Ducati (takie same ma obecnie Suzuki ze swoja nową maszyną) to zamysł był taki aby się szybciej rozwijali i zbliżyli do czołówki czyli Hondy i Yamahy. Mają do dyspozycji 12 silników na sezon, Honda i yamaha tylko 5, mają 4 litry paliwa więcej i dostęp do bardziej miękkiej opony, która daje duży zysk na jednym kółku ale nie zawsze pomaga w wyścigu (szybkie zużycie) i najważniejsze Ducati i Suzuki mogą w trakcie sezonu rozwijać silnik.

Te przywileje tracą częściowo po pierwszej wygranej lub po 2 drugich miejscach lub po 3 trzecich (nie wiadomo obecnie jak rozliczą wczorajsze 2 i 3 miejsce).

A odnośnie walki w końcówce to cały wyścig był taki.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 416
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: Moto GP vs Kawasaki

Postautor: DeFi » 30 mar 2015, 16:35

Suzuki będzie musiało szybko ulepszyć silnik, bo jakoś nie dają rady z czołówką. Ducati od razu nawiązało walkę i jest konkurencyjne.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 -> Yamaha FJR 1300 '01
Awatar użytkownika
DeFi
Administrator
 
Posty: 426
Rejestracja: 06 maja 2014, 16:52
Lokalizacja: Września
imię: Rafał
miejscowosc: Września
garnek: LS2

Re: Moto GP vs Kawasaki

Postautor: zimon143 » 30 mar 2015, 20:03

Faktycznie kierowcy Suzuki bardzo chwalą prowadzenie i poręczność moto ale narzekają na brak mocy, na długiej prostej w Qatarze wszyscy ich objeżdżali. Przeciwieństwem było w zeszłym sezonie ducati które miało piekielnie mocne silniki natomiast jak to określił Dovizioso motor nie chciał skręcać i wręcz z nim walczyli w zakrętach. Teraz gdy moto jest zaprojektowany od nowa bardzo chwalą to jak pokonują zakręty a silnik dalej ma moc.
Mam nadzieje, że cały sezon będzie tak emocjonujący, a Suzuki podkręci osiągi, bo zawodników ma b. dobrych i młodych.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 416
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: Moto GP vs Kawasaki

Postautor: DeFi » 30 mar 2015, 22:37

Poręczność i prowadzenie suzuki będzie dawało przewagę na wolniejszych torach (o ile takie są, nie znam się)
Widać geometria moto jest dobrze zaprojektowana. Pozostaje silnik, co na prowadzenie i poręczność prawie nie ma wpływu.

Ja w tym sezonie jak narazie mam jak Ducati w zeszłym. FJR ma moc, ale albo ja już nie umiem skręcać, albo to moto jest takie toporne w zakrętach.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 -> Yamaha FJR 1300 '01
Awatar użytkownika
DeFi
Administrator
 
Posty: 426
Rejestracja: 06 maja 2014, 16:52
Lokalizacja: Września
imię: Rafał
miejscowosc: Września
garnek: LS2

Re: Moto GP vs Kawasaki

Postautor: Jaku » 31 mar 2015, 15:12

Zaciekawiliście mnie tym Moto GP aż mam ochotę oglądnąć i wejść w temat :D
DeFi właśnie miałem pytać jak tam fujarka. Ja V-stromem jestem zachwycony, przede wszystkim duży w sam raz dla mnie i apropo skręcania to o dziwo zawracanie biorę ciaśniej niż kawą czego absolutnie się nie spodziewałem.
Kawa... to było najlepsze moto na świecie no i.. w pewnym sensie jest, zawsze będę miał do ZRki sentyment bo jak kiedyś wpominałem, ten motor ma duszę..
Awatar użytkownika
Jaku
Motocyklista
 
Posty: 283
Rejestracja: 07 maja 2014, 12:49
miejscowosc: K-ce
garnek: HJC IS-17

Następna

Wróć do HydePark

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron