Sprzęgło

Sprzęgło

Postautor: zimon143 » 20 paź 2016, 18:15

Cześć

Przymierzam się do wymiany tarcz i chciałem wymienić komplet czyli cierne + przekładki + sprężyny i powiem, że drugi dzień szukam i nie umiem znaleźć przekładek. Tylko w Kawasaki są na zamówienie. Szukałem zamienników markowych czyli TRW lub EBC, już wiem że TRW nie ma w ofercie przekładek (nie ma ich w katalogu) ale EBC też nie znalazłem. Może komuś się w oczy rzuciło w oczy.

Druga sprawa w katalogu części są dwa rodzaje tarcz ciernych wydaje mi się, że chodzi o skrajne i środkowe. Poprawcie jak się mylę.

Jak ktoś ma jakieś uwagi na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie albo zna kruczki to napiszcie, raczej będę wymieniał sam.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 440
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: Sprzęgło

Postautor: kosteg » 20 paź 2016, 20:57

A rozbierałeś już swoje moto, że potrzebujesz przekładki wymieniać? Byłem przekonany, że one dość pancerne są i raczej nie wymienia się ich "domyślnie".
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 391
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Re: Sprzęgło

Postautor: zimon143 » 23 paź 2016, 21:26

Nie, nie rozbierałem moto, wole rozeznać takie sprawy zanim się za to zabiorę. Może przekładki są pancerne ale pewnie nikt z nas w 100% nie wie jak były nasze moto użytkowane... Nie sprawdzałem w manualu ale nawet pewnie przekładki mają swoją tolerancje zużycia.
Wydaje mi się, że kiedyś trafiłem na takowe w necie i nie były to oryginały tylko zamienniki. Dlatego poruszyłem ten temat.
Kto pyta nie błądzi, czy jakoś tak to było.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 440
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: Sprzęgło

Postautor: kosteg » 23 paź 2016, 22:05

Wsio się zgadza. Moja logika przy sporym ułatwieniu poprzez analogie do tarcz hamulcowych jest mniej więcej taka. Tarcze maja kontakt cierny z klockami. Na jeden zestaw tarcz przypada wiele zestawow klocków. Chyba, ze coś się ztenteguje... przy sprzęgle wydaje mi się zatem ze z przekładkami jest podobnie. Tylko elementy ścierające się wymienia się sporo mniej intensywnie niż klocki. Dodatkowo przecie spora cześć to jednak zmiana biegów bez używania sprzęgła co dodatkowo ogranicza eksploatacje. Ale to tylko moja teoria.


Klepane na kolanie...
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 391
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Re: Sprzęgło

Postautor: zimon143 » 24 paź 2016, 21:45

Kostek wydaje mi się, że prowadzimy nic nie wnoszącą dysputę.
Wszystko co piszesz jest jak najbardziej słuszne, twój punkt widzenia jest całkowicie słuszny i się z nim zgadzam, jednak nikt nie ma pełnej wiedzy o tym jak nasze moto były używane, jaki mają przebieg itd. Może moje moto stało w garażu prze 3 lata i nie było ruszane ...

Rzuciłem w pierwszym poście konkretne kwestie które mnie nurtują i nic w tym temacie nie poszliśmy do przodu a dyskutujemy o tym, że ja lobię marchewkę a ty przekonujesz mnie , że pietruszka jest lepsza ???

Jak się okaże , że moje przekładki są super to ich nie będę zmieniał a może po prostu mam kaprys i chce zmienić nie ma to chyba znaczenia. Jak nie można ich dostać to napisz, że firmy produkujące zamienniki nie przewidziały ich do sprzedaży i są tylko oryginały.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 440
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: Sprzęgło

Postautor: kosteg » 25 paź 2016, 10:18

Wracając zatem do merytoryki. Do motocykla wchodzi dwa rodzaje tarcz sprzęgła. Nie widziałem ich sprzedawanych osobno - bo zestaw to zestaw. Niemniej: z zewnątrz są dwie korkowe, wewątrz 4 papierowe (czyli korek, przekładka, papier, przekładka, papier, przekładka, papier, przekładka, papier, przekładka, korek). Serwisówka podaje tylko jeden przypadek wymiany przekładek - gdy są krzywe. Nie ma informacji o zużyciu ciernym (w sumie to logiczne skoro współpracują z korkiem i papierem). Zakładam zatem, że jeśli tarcze się spaliły, mogły uszkodzić przekładki. Więcej opcji brak. Wyginanie metalowych części może być spowodowane (w warunkach jakich pracuje sprzęgło) jedynie w przypadku przegrzania co mocno ogranicza konieczność ich serwisowania. Mała konieczność serwisowania, powoduje brak popytu na dane części a ten zaś powoduje, że takowych w postaci zamienników na rynku brak.

Korkowe - nominał 2.9 - 3.1 mm - graniczna grubość 2.7mm;
Papier - nominał 2.92 - 3.08mm - graniczna grubość 2.6mm
Dla obu nominalne bicie do 0.15mm - graniczne 0.3mm

Przekładki - nominalne bicie do 0.2mm - graniczne 0.3mm

Sprężyny - nominał 41.9mm - graniczna długość 39.4mm

Mam nadzieję, że nadrobiłem za wcześniejsze mało wnoszące wywody :P
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 391
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Re: Sprzęgło

Postautor: zimon143 » 25 paź 2016, 22:24

Widzisz i to jest konkret odpowiedź. Bardzo ci dziękuję za te informacje, szczerze. Nie pozostaje mi nic innego jak kupić części i zabrać się za wymianę.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 440
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Sprzęgło

Postautor: kosteg » 25 paź 2016, 22:55

Było napisać, ze chcesz aby Ci powiedzieć o braku sensu szukania

A na serio tym razem moje pytanie. Czy jest opcja aby zdiagnozować to bez rozbierania? Moto ma trochę nakręcone jednak nie widzę jakichkolwiek oznak wyeksploatowania sprzęgła. Co nie zmienia faktu, ze mogło go zostać tyle co nic i przykra konieczność serwisowania dopadnie mnie np w pierwszej części kolejnego sezonu. Przerwa międzysezonowa to dobry czas aby takie akcje naprawcze ewentualnie przeprowadzić. Jeśli mam jednak wsio rozbierać aby zobaczyć jak to wyglada i dokonać pomiarow... zatem, czy są opcje zewnętrznej diagnostyki?


Klepane na kolanie...
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 391
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Re: Sprzęgło

Postautor: zimon143 » 26 paź 2016, 21:09

Niestety nie spotkałem się z taką możliwości, u mnie to kwestia wyczucia , po prostu bierze już na samym końcu, jak puszcze klamkę tu sprzęgło łapie przy prawie całkowitym wypuszczeniu klamki. Obojętnie jak bym nie regulował zmienia się tylko skok klamki, łapie zawsze przy pełnym wypuszczeniu. Na liczniku mam 42 tyś. a ile naprawdę ??, nie wiem. Chociaż wydaje mi się, że zużycie sprzęgła to sprawa bardzo indywidualna. Sam , przyznam się szczerze, dwa razy je chyba przypaliłem. Druga sprawa zmieniam biegi zawsze ze sprzęgłem.
Uszczelka nie jest droga i możesz sprawdzić stan przy wymianie oleju.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 440
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Sprzęgło

Postautor: kosteg » 26 paź 2016, 21:42

Tak myślałem z tym "braniem na końcu" jako jedyną opcją diagnozy. Moje zdaje się nie wykazywać jakichkolwiek oznak, co może sugerować, ze już ktoś je wymieniał (60tys z okładem na jednym zestawie jest możliwe? A co jeśli licznik prawdy nie mówi? Nie sadze aby przy takim przebiegu zmiana w jedna stronę bez wysprzeglania tak dużo zmieniała). Faktycznie chyba przy kolejnej wymianie oleju zrobię akcje z rozbieraniem i pomiarami tak dla świetego spokoju.


Klepane na kolanie...
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 391
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Następna

Wróć do Silnik

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron